Fotózás
MaxRay - 2009-04-30
Az Acer Ferrari színekben pompázó szerteágazó termékcsaládjának egyik érdekes tagja a 12.1 colos Ferrari S1200, melynek egész kialakítása a teljesítményt sugallja...
Elegáns és különleges megjelenés, Ferrari külső, Puma platform, jó videó vezérlő
8.5 pont
9.4 pont
8.3 pont
8.7 pont
8.5 pont
összpontszám: 8.7 pont
kissé nehéz, nincs HDMI, nincs 802.11n támogatás, az elődtől örökölt burkolat
Az Acer Ferrari színekben pompázó szerteágazó termékcsaládjának egyik érdekes tagja a 12
Az egyedi hütőrácsok kialakítása egy Forma 1-es autó szellőzőrendszerére emlékeztet, a karbonszálas borító elemek rendkívül erőssé teszik az egész karosszériát, a belső kialakítás pedig a tökéletes kényelmünket szolgálja. A szénszálas motorháztető pedig erősebb és mégis könnyebb, mint a magnézium ötvözet, középen pedig az ikonikus sárga logó díszeleg.
Nem, az imént nem egy különleges versenyautót kezdtem körülírni, hanem az Acer és a Ferrari együttmüködésében született Ferrari termékcsalád egyik újabb tagját, az S1200-as modellt, mely a 12.1 colos kategóriában száll versenybe. A S1200-as modell a korábbi 1100-as típushoz képest külsőleg szinte alig változott és néhány oldalsó díszítő elem kivételével szinte teljesen megegyezik a korábbi típussal. Az egyik legalapvetőbb stílusbeli eltérés, hogy a bekapcsoló gomb körüli világító részt leszámítva nincs semmi piros a borításon. A díszítő csík ami a fedélen a szénszálas borítás zsanérok felöli részét tette izgalmasabbá fémes szürke színü lett, és a kijelző oldalán lévő diszkrét pirosat is szürke betét váltotta fel. A forgatható webkamera tokozás eltünt, és a mérnökök visszatértek a klasszikus, fixen beépített kamera modulhoz, így a fedél kialakítása is esztétikusabb. A szénszálas borítás körüli borítás tapintása egyébként rendkívül kellemes.
A fedelet felnyitva egy az 1100-as modellel szinte teljesen megegyező belső fogad minket. Néhány apróbb elemet, egy két ívet változtattak, de alapvetően nincs semmi különbség. A billentyüzetre és annak méretére rendszerint komoly hangsúlyt fektetnek a gyártók a kisebb gépek esetében, mivel is szükebb helyen kell jó használhatóságot biztosítani, mint a nagyobb modellek esetében. Az Acer azonban továbbra is a design-t előrébb helyezi a Ferrari gépeknél ami feltételezhetően a leendő tulajdonosoknak fontosabb is lesz. A billentyüzet nem használja ki a rendelkezésre álló helyet és a billentyük egy része keskenyebb a szabványosnál, amihez szoknunk kell egy kicsit, főleg ha nagyobb méretü gépről állunk át.
Az érintőpad remekül használható és a kellően nagy érintőfelület mellett külön görgetősáv is található. Az egérgombok hatalmasak és jól reagálnak, az ujjlenyomat olvasó pedig ahogy a korábbi változatban, az érintő pad mellé került.
Az egész gép megjelenése lenyügöző és az egyedi design, valamint az anyag és építési minőség első osztályú. A hangrendszer alapja egy az ATI által gyártott IXP SB600
Belső értékek, avagy a motorháztető alatt
Az új modell belső szerkezete lényegesen több változáson ment át, mint a külső fizikai felépítése. A korábbi modellben még az
A 12.1 colos kijelző ahogyan a korábbi modellnél továbbra is
Az adatainkat és rázkódásvédelemmel ellátott
A gép csatlakozási lehetőségei átlagosak a prémium kategóriában. A vezetékes lehetőségek közt Gigabites
A vezeték mentes lehetőségek közt a mára eléggé elavult infravörös
Záró gondolatok
Az Acer Ferrari 1200-as egy különleges megjelenésü, kiváló anyagokból összerakott gép, mely igazi érdekesség a 12.1. colos kategóriában. A 304x228x34 mm-es méreteivel és 6 cellás akkumulátor esetén 2 kilós súlyával azonban korántsem nevezhető pehelysúlyúnak a gép. A laptop minden általános feladattal könnyedén megbirkózik és mindössze a nagy grafikus teljesítményt követelő alkalmazások és játékok fognak ki rajta, így méretkategóriájában meglehetősen erős modellről van szó. Érdemes számításba venni a gépet, hogyha elegáns és különleges gépet keresünk a 12.1 colos kategóriában, habár a Ferrai külsőnek megvan az ára. Akinek a korábbi, 1100-as modell van nem érdemes váltania, de egy igazi négykerekü Ferrari mellé mindenképp ajánlott egy ilyen masina.
Web: [%A=http://www.acer.hu/acer/product.do?link=oln85e.redirect&changedAlts=&CRC=600100215#wrAjaxHistory=0%]www.acer.hu[%A%]
Ára: ~350 000 Ft.
colos
Ferrari S1200, melynek egész kialakítása a teljesítményt sugallja…
Az egyedi hütőrácsok kialakítása egy Forma 1-es autó szellőzőrendszerére emlékeztet, a karbonszálas borító elemek rendkívül erőssé teszik az egész karosszériát, a belső kialakítás pedig a tökéletes kényelmünket szolgálja. A szénszálas motorháztető pedig erősebb és mégis könnyebb, mint a magnézium ötvözet, középen pedig az ikonikus sárga logó díszeleg.
Nem, az imént nem egy különleges versenyautót kezdtem körülírni, hanem az Acer és a Ferrari együttmüködésében született Ferrari termékcsalád egyik újabb tagját, az S1200-as modellt, mely a 12.1 colos kategóriában száll versenybe. A S1200-as modell a korábbi 1100-as típushoz képest külsőleg szinte alig változott és néhány oldalsó díszítő elem kivételével szinte teljesen megegyezik a korábbi típussal. Az egyik legalapvetőbb stílusbeli eltérés, hogy a bekapcsoló gomb körüli világító részt leszámítva nincs semmi piros a borításon. A díszítő csík ami a fedélen a szénszálas borítás zsanérok felöli részét tette izgalmasabbá fémes szürke színü lett, és a kijelző oldalán lévő diszkrét pirosat is szürke betét váltotta fel. A forgatható webkamera tokozás eltünt, és a mérnökök visszatértek a klasszikus, fixen beépített kamera modulhoz, így a fedél kialakítása is esztétikusabb. A szénszálas borítás körüli borítás tapintása egyébként rendkívül kellemes.
A fedelet felnyitva egy az 1100-as modellel szinte teljesen megegyező belső fogad minket. Néhány apróbb elemet, egy két ívet változtattak, de alapvetően nincs semmi különbség. A billentyüzetre és annak méretére rendszerint komoly hangsúlyt fektetnek a gyártók a kisebb gépek esetében, mivel is szükebb helyen kell jó használhatóságot biztosítani, mint a nagyobb modellek esetében. Az Acer azonban továbbra is a design-t előrébb helyezi a Ferrari gépeknél ami feltételezhetően a leendő tulajdonosoknak fontosabb is lesz. A billentyüzet nem használja ki a rendelkezésre álló helyet és a billentyük egy része keskenyebb a szabványosnál, amihez szoknunk kell egy kicsit, főleg ha nagyobb méretü gépről állunk át.
Az érintőpad remekül használható és a kellően nagy érintőfelület mellett külön görgetősáv is található. Az egérgombok hatalmasak és jól reagálnak, az ujjlenyomat olvasó pedig ahogy a korábbi változatban, az érintő pad mellé került.
Az egész gép megjelenése lenyügöző és az egyedi design, valamint az anyag és építési minőség első osztályú. A hangrendszer alapja egy az ATI által gyártott IXP SB600
HD
hangvezérlő, melyhez két hangszóró kapcsolódik a laptop elején. A gép ugyan megkapta a Dolby minősítést a beépített hangszórók nem a legtökéletesebbek, bár a méretekből adódóan ez aligha róható fel. Természetesen a gép rendelkezik
S/PDIF
kimenettel, fejhallató és mikrofon csatlakozókkal.
Belső értékek, avagy a motorháztető alatt
Az új modell belső szerkezete lényegesen több változáson ment át, mint a külső fizikai felépítése. A korábbi modellben még az
AMD
M690 lapkakészletét tartalmazta, míg az új modell már a Puma platformra épül, melyben az M780G lapkakészlet teljesít szolgálatot. A rendszer középpontjában egy AMD X2 ZM-80-as (2x1024
kB
másodszintü gyorsító tár,
HyperTransport
sebesség 1.8 GHz) típusjelzésü
processzor
található, mely 2.1
GHz
-es órajelen üzemel. A tesztmodellünkben 4
GB
DDR2
rendszermemóra fogllat helyet, melyek 667 MHz-en üzemelő Samsung gyártmányú modulok voltak.
A 12.1 colos kijelző ahogyan a korábbi modellnél továbbra is
WXGA
felbontású azonban
LED
háttérvilágítást kapott és CrystalBrite kontrasztarány növelő bevonattal is ellátták. A videó rendszer viszont teljesen kicserélődött és míg a korábbi változatban ATI Radeon X1250 teljesített szolgálatot az új modellben már egy ATI Radeon HD 3200 található, mely 256
MB
saját memóriával is rendelkezik, valamint UVD, HDR és DirectX 10 támogatással is rendelkezik. Ez egyben azt is jelenti, hogy könnyedén elboldogul
Full-HD
videókkal is. A kijelző felett szabványos 1.3
megapixeles
webkamerát találunk, melyhez sztereó mikrofon csatlakozik.
Az adatainkat és rázkódásvédelemmel ellátott
SATA
felületen illeszkedő hagyomáynos merevlemezen tárolhatjuk. A tesztmodellünk Hitachi (HTS543232L9A300) gyártmányú
HDD
–je 320 GB kapacitású 5400
rpm
sebességü modell volt. A Matshita
DVD
-RAM a Ferrari modellekre jellemzően tálcanélküli ami mechanikai tulajdonságai miatt nem képes kezelni csak a hagyományos 12 cm-es méretü
CD
és
DVD
lemezeket. Természetesen öt az egyben memóriakártya olvasó is helyet kapott, mely SD, MMC, MS,
MS
Pro és
xD
formátumokkal képes elboldogulni.
A gép csatlakozási lehetőségei átlagosak a prémium kategóriában. A vezetékes lehetőségek közt Gigabites
Ethernet
csatlakozót, három
USB
kaput, szabványos
modem
csatlakozást, valamint
ExpressCard
bővítő helyet találunk, ám küldő monitor csatlakoztatására csak
VGA
porton keresztül van lehetőség. Ebben a kategóriában elvárható lett volna HDMI. Az hátul található EasyPort IV csatlakozó pedig egy külső portreplikátor használatát teszi lehetővé, melyet külön vásárolhatunk a géphez.
A vezeték mentes lehetőségek közt a mára eléggé elavult infravörös
port
mellett Atheros AR5B91 802.11a/b/g szabványokkal kompatibilis
Wi-Fi
adóvevőt,
Bluetooth
2.0-ásmodult találunk. A
WLAN
adóvevő nem támogatja az új
802.11n
szabványt.
Záró gondolatok
Az Acer Ferrari 1200-as egy különleges megjelenésü, kiváló anyagokból összerakott gép, mely igazi érdekesség a 12.1. colos kategóriában. A 304x228x34 mm-es méreteivel és 6 cellás akkumulátor esetén 2 kilós súlyával azonban korántsem nevezhető pehelysúlyúnak a gép. A laptop minden általános feladattal könnyedén megbirkózik és mindössze a nagy grafikus teljesítményt követelő alkalmazások és játékok fognak ki rajta, így méretkategóriájában meglehetősen erős modellről van szó. Érdemes számításba venni a gépet, hogyha elegáns és különleges gépet keresünk a 12.1 colos kategóriában, habár a Ferrai külsőnek megvan az ára. Akinek a korábbi, 1100-as modell van nem érdemes váltania, de egy igazi négykerekü Ferrari mellé mindenképp ajánlott egy ilyen masina.
Web: [%A=http://www.acer.hu/acer/product.do?link=oln85e.redirect&changedAlts=&CRC=600100215#wrAjaxHistory=0%]www.acer.hu[%A%]
Ára: ~350 000 Ft.