Érdekességek
MaxRay - 2009-02-20
Tovább egyszerüsödik a Lufthansa utasok beszállása a repülÅ?gépekbe: 2009. február 18-tól Európa-szerte mintegy 300 új check-in automatát helyez üzembe a német légitársaság...
Tovább egyszerüsödik a Lufthansa utasok beszállása a repülőgépekbe: 2009. február 18-tól Európa-szerte mintegy 300 új check-in automatát helyez üzembe a német légitársaság…
Elsőként a két nagy gyüjtőterminálon, Frankfurtban és Münchenben, valamint a Lufthansa Italia állomáshelyén, Milánóban helyezik üzembe az új berendezéseket, április végére pedig az összes automata cseréje lezajlik majd. Az új terminálok a korábbinál modernebb külalakkal, megnövelt képernyővel és világelsőként egy rádiófrekvenciás azonosító (RFID) rendszerrel egybekötött kártya- és útlevélolvasóval rendelkeznek.
Az új megoldásnak köszönhetően az utasok gyorsan és rugalmasan intézhetik beszállásukat, illetve adhatják fel poggyászukat, ehhez mindössze egy megfelelő azonosító okmányra (személyi igazolványra, vagy útlevélre) van szükségük. A gép beolvassa az okmányt, majd az utas feladhatja a poggyászát, illetve a járatszám, a célállomás, vagy a foglalási kód megadásával kinyomtathatja beszállókártyáját. A PayPass funkcióval ellátott Miles & More-hitelkártyával rendelkező utasoknak ezentúl pedig elég a kártyát az automata szkennerre helyezniük, így azonnal megtörténik az azonosítás.
Miután az utas bejelentkezett és feladta poggyászát, a beszállókártyán található kétdimenziós vonalkódot elég ráhelyeznie a szkennerre, s máris a Check-in menüben találhatja magát, amelyben változtatásokat hajthat végre – például másik ülést foglalhat magának. Az új automaták ráadásul arra is képesek, hogy rögzítsék a számos hatóság által előírt APIS (Advance Passenger Information System – Kiterjesztett Utasinformációs Rendszer) adatokat a gép indulása előtt. Az utasoknak mindössze ki kell választaniuk ezt az opciót a menüben és a
A Lufthansa világszerte az első légitársaság, amely
Elsőként a két nagy gyüjtőterminálon, Frankfurtban és Münchenben, valamint a Lufthansa Italia állomáshelyén, Milánóban helyezik üzembe az új berendezéseket, április végére pedig az összes automata cseréje lezajlik majd. Az új terminálok a korábbinál modernebb külalakkal, megnövelt képernyővel és világelsőként egy rádiófrekvenciás azonosító (RFID) rendszerrel egybekötött kártya- és útlevélolvasóval rendelkeznek.
Az új megoldásnak köszönhetően az utasok gyorsan és rugalmasan intézhetik beszállásukat, illetve adhatják fel poggyászukat, ehhez mindössze egy megfelelő azonosító okmányra (személyi igazolványra, vagy útlevélre) van szükségük. A gép beolvassa az okmányt, majd az utas feladhatja a poggyászát, illetve a járatszám, a célállomás, vagy a foglalási kód megadásával kinyomtathatja beszállókártyáját. A PayPass funkcióval ellátott Miles & More-hitelkártyával rendelkező utasoknak ezentúl pedig elég a kártyát az automata szkennerre helyezniük, így azonnal megtörténik az azonosítás.
Miután az utas bejelentkezett és feladta poggyászát, a beszállókártyán található kétdimenziós vonalkódot elég ráhelyeznie a szkennerre, s máris a Check-in menüben találhatja magát, amelyben változtatásokat hajthat végre – például másik ülést foglalhat magának. Az új automaták ráadásul arra is képesek, hogy rögzítsék a számos hatóság által előírt APIS (Advance Passenger Information System – Kiterjesztett Utasinformációs Rendszer) adatokat a gép indulása előtt. Az utasoknak mindössze ki kell választaniuk ezt az opciót a menüben és a
szkenner
elé kell tartaniuk az azonosító okmányt.
A Lufthansa világszerte az első légitársaság, amely
RFID
technológiával ellátott check-in automatákat helyez üzembe, s ezzel ismét úttörő szerepet vállal fel, hiszen a német légitársaság volt az első a 90-es évek elején, amely check-in automatái révén ügyfelei számára lehetővé tette a gyors és kényelmes beszállást, illetve poggyászfeladást.