Érdekességek
business_guru - 2008-08-29
A â??Madárfészekâ? stadion látványterveit, az olimpia kabalafiguráit, valamint a televíziós tartalmakat mind-mind Autodesk szoftverekkel készítették...
Az Autodesk Inc., a
2D
és
3D
tervezőszoftvereit használták a 2008-as pekingi olimpia kiváló minőségü és rendkívül látványos terveinek létrehozásához. A digitálistartalom-készítők az Autodesk technológiák segítségével vittek sikerre olyan szerteágazó olimpiai projekteket, mint például a stadionok látványterveinek elkészítése, az esemény kabalafiguráinak megtervezése, a televízió közvetítésekben használt grafikai elemek megjelenítése, valamint a világmárkák reklámjainak kivitelezése.
A Crystal CG,[%BOLD%] a 2008-as pekingi olimpiai játékok hivatalos grafikai tervező beszállítója, az [%BOLD%]Autodesk 3ds Max [%BOLD%]szoftver használatával készítette a pekingi „Madárfészek” stadion és a hozzá tartozó létesítmények lenyügöző építészeti látványterveit. Peking új szimbólumává válhat a (külseje alapján) Madárfészeknek becézett Nemzeti Olimpiai Stadion, amely a nyitó- és záróünnepségnek, valamint az atlétika mellett, több más versenyszámnak is otthont adott. A csipkés burkolatú, egyedülálló szellőzésü, 91 ezer férőhelyes hipermodern stadion kivitelezése, mintegy 423 millió amerikai dollárt emésztett fel. A tervező csapat a monumentális alkotáson túl, az olimpia öt karikáját szimbolizáló kabalafigurák megtervezéséért is felelős volt. A „Fuwa” elnevezésü figurák az [%BOLD%]Autodesk[%BOLD%][%BOLD%] [%BOLD%][%BOLD%]Maya szoftverével kelhettek életre.
[%IMAGB=6800%]
A 3ds Max és a Maya szoftvereket nemcsak az olimpia fő szimbólumainak megvalósításához hívták segítségül a szakemberek, hiszen több televíziós hirdetés készítésénél is ki tudták használni a
szoftverek
előnyeit.
A Psyop/Stink[%BOLD%] stúdió például, az Autodesk Maya[%BOLD%] animációs
szoftver
segítségével hozta létre az Adidas „Together in 2008, Impossible is Nothing” (Együtt 2008-ban, a lehetetlen nem létezik) olimpiai kampányának mindhárom televíziós hirdetését. A reklámfilmekben ceruzával készített vázlatra hasonlító, számítógép által létrehozott tömeg látható. „Ezekben az Adidas-reklámfilmekben szinte minden felvétel készítése során az Autodesk Maya alkalmazásával készítettük a látványelemeket, amelyeket aztán valódi felvételekkel ötvöztünk. A Maya segítségével gyorsan be tudtuk népesíteni a jeleneteket több száz, különbözőképpen animált szurkolóval” – mondta Tony Barbieri, a Psyop müszaki igazgatója.
[%IMAGE=6801%]
Másik hasonló példa az Autodesk jelentős szerepére a kínai központi televízió, a CCTV.[%BOLD%] Kína legnagyobb nemzeti televízió-hálózata, amely az olimpia folyamán sokat vetített „ One Dream, One World”[%ITALIC%] (Egy álom, egy világ), valamint az „[%ITALIC%]Olympics Age” (Az olimpia kora) reklámjait készítette, az [%BOLD%]Autodesk Smoke utómunka-rendszerét használta fel a filmek tökéletes kivitelezése érdekében. A közvetítő társaság emellett napi szinten használta a szoftvert az egyéb tartalmak létrehozására is.
A kínai televízió mellett, több nemzetközi TV társaság belső csapata is a Smoke szoftvert alkalmazta olimpiai reklámanyagainak elkészítéséhez. „A Smoke az egyetlen olyan rendszer, amellyel kezelni lehetett a csatornáknál felmerül[%ITALIC%][%ITALIC%]ő[%ITALIC%][%ITALIC%] hihetetlen mennyiség[%ITALIC%][%ITALIC%]ü[%ITALIC%][%ITALIC%] munkát” – tette hozzá Suzique Doughty, az ausztrál Channel Seven felelős szerkesztője.