Érdekességek
MaxRay - 2008-05-08
A Universal McCann 2008 márciusában harmadszorra is elkészítette az egész világot átfogó kutatását a web2.0-ás alkalmazások használatával kapcsolatban 29 országban...
A kutatásban részt vevő országok: Egyesült Államok, Kanada, Mexikó, Brazília, Egyesült Királyság, Hollandia, Franciaország, Svájc, Spanyolország, Olaszország, Dánia, Lengyelország, Németország, Csehország, Magyarország , Románia, Austria, Törökország, Görögország, Oroszország, Pakisztán, India, Kína, Hong Kong, Tajvan, Dél Korea, Japán, Fülöp szigetek, Ausztrália.
A tanulmány legfőbb Magyarországra jellemző eredményei:
1. Magyarország a második legaktívabb a résztvevő országok közül a közösségi site-okon való aktivitás tekintetében. 79,9% készítette már el a profilját közösségi site-on, ennél többen csak a Fülöp szigeteken tették ezt (83,1%). Az átlag a vizsgált országok körében 58,8%.
2. Magyarország szintén felülmúlja a világátlagot a világhálón lévő videók megtekintésével. A megkérdezettek 86,5%-a nézett már videót az interneten, itt a világátlag 82%.
Fejlődési lehetőség várható a közeljövőben a következő területeken:
a. Blogolvasás: míg Magyarországon a megkérdezettek 50,5%-a állítja, hogy blogot olvas, addig világszinten az átlag 70,2%, míg Dél Koreában 92% fölött van a blogolvasók száma. Feltételezhető azonban, hogy Magyarországon is magasabb ez a szám, csak sok blogot az olvasók nem feltétlenül blogként azonosítanak. A globális átlag az első hullámban a magyar átlagnál kevéssel volt magasabb (2006 szeptember).
b. Blogírás: Magyarországon a megkérdezettek 7,8%-a vallja, hogy ír blogot, ez a szám világszinten 35,2%. Kína, Tajvan és Dél Korea esetében ez a szám 70% fölött van.
c. Tartalom-megosztás, fotók: itt hátulról a harmadik helyen állunk, 31,8%-kal. A környező országok (Lengyelország, Csehország és Románia) 55-60% között osztanak meg fotós tartalmat. Videók esetében is jelentős fejlődési lehetőség van, mindössze 16,3%-ra jellemző Magyarországon, hogy feltölt videót, mellyel a világon az utolsó a vizsgált országok közül.
d. Podcasting: 26,6% Magyarországon, világszintü átlag 49%, Kínában 74,3%. Az előző hullámban (2007. június) a globális átlag ebben a tekintetben 21,8%% volt.
e.
Összességében elmondható, hogy a
A tanulmány legfőbb Magyarországra jellemző eredményei:
1. Magyarország a második legaktívabb a résztvevő országok közül a közösségi site-okon való aktivitás tekintetében. 79,9% készítette már el a profilját közösségi site-on, ennél többen csak a Fülöp szigeteken tették ezt (83,1%). Az átlag a vizsgált országok körében 58,8%.
2. Magyarország szintén felülmúlja a világátlagot a világhálón lévő videók megtekintésével. A megkérdezettek 86,5%-a nézett már videót az interneten, itt a világátlag 82%.
Fejlődési lehetőség várható a közeljövőben a következő területeken:
a. Blogolvasás: míg Magyarországon a megkérdezettek 50,5%-a állítja, hogy blogot olvas, addig világszinten az átlag 70,2%, míg Dél Koreában 92% fölött van a blogolvasók száma. Feltételezhető azonban, hogy Magyarországon is magasabb ez a szám, csak sok blogot az olvasók nem feltétlenül blogként azonosítanak. A globális átlag az első hullámban a magyar átlagnál kevéssel volt magasabb (2006 szeptember).
b. Blogírás: Magyarországon a megkérdezettek 7,8%-a vallja, hogy ír blogot, ez a szám világszinten 35,2%. Kína, Tajvan és Dél Korea esetében ez a szám 70% fölött van.
c. Tartalom-megosztás, fotók: itt hátulról a harmadik helyen állunk, 31,8%-kal. A környező országok (Lengyelország, Csehország és Románia) 55-60% között osztanak meg fotós tartalmat. Videók esetében is jelentős fejlődési lehetőség van, mindössze 16,3%-ra jellemző Magyarországon, hogy feltölt videót, mellyel a világon az utolsó a vizsgált országok közül.
d. Podcasting: 26,6% Magyarországon, világszintü átlag 49%, Kínában 74,3%. Az előző hullámban (2007. június) a globális átlag ebben a tekintetben 21,8%% volt.
e.
RSS
beállítás: jelenleg 15% állítja, hogy beállított
RSS
-t Magyarországon. A világátlag 38%. Az RSS az előző hullámban (2007. június) a globális átlag 15,3%. Itt jelenleg a legfejlettebb ország Oroszország 56,6%-kal.
Összességében elmondható, hogy a
web
2.0-ás alkalmazások tekintetében még nem vagyunk a világ élvonalában, a használók ezen felhasználások egy részétől még tartózkodnak. Valószínüsíthető, hogy ez a közeli jövőben jelentősen meg fog változni. A web 2.0 elősegíti, hogy a jelenleg passzív felhasználók hamar és könnyedén interaktívvá váljanak ezen alkalmazások használatával. A következő egy évben a magyar internethasználók mélyebb ismereteket fognak szerezni a témában és jelentős mértékben nő majd az interaktivitásuk.